sobota, 15 marca 2008

Bułeczki w maszynie do pieczenia chleba

No może, nie dokońca w maszynie, ale zrobione przy jej pomocy. Ale po kolei. Przeglądając książkę, natrafiłem na przepis na bułeczki pełnoziarniste. Postanowiłem go zrobić.

Składniki:

  • 400ml wody
  • 10g masła (ja dałem trochę więcej, >= 15g)
  • 10g soli
  • 500g mąki
  • 25g drożdży świeżych
  • ziarna do posypania

Co dalej:

  • wrzucić wszystkie składniki do maszyny
  • ustwić program "ciasto" (wyrabiania, a nie słodkie pieczywo...)
  • po zakończeniu programu wyjąć ciasto z maszyny i wyrobić rękami, przykryć i pozostawić na około 25 min
  • potem uformować bułeczki (powinno wyjść 12, ale mi udało się zrobić trochę mniej...)  i znowu przykryć i odstawić na 30 min
  • bułeczki posypać (ja posypałem kminkiem, sezamem)
  • piec w temperaturze 220 oC przez 20- 25 min

Efekt:

bułeczki przed pieczenim

IMGP5703

IMGP5707

Brak komentarzy: