sobota, 5 stycznia 2008

Pan Zakwas

Do tej pory piekłem chleb na drożdżach. Pora spróbować upiec chleb na zakwasie. Piotrek twierdzi ze to dopiero jest chleb....

A więc szybkie sprawdzenie w sieci jak robi się zakwas:

Zaczołem w czwartek wg przepisu z blogu Aleksandry, użyłem mąki żytniej razowej (Zaczołem kombinować że na kawałkach zarenek będzie więcej "dzikich drożdży" i lepiej mój zakwas będzie sie rozwijał.

Niestety. Sobota rano i Panu Z. zaczeły rosnąć włosy (Pojawiła się pleśń).

Robimy restart :-)

Zaczołem w sobotnie przedpołudnie. Mąka żytnia "chlebowa". Proporcje 100g na 100. 

IMGP5406

Sobota lekkie bąbelki mieszamy....

Sobota noc Pan Z. zaczyna rosnąć. (Obym nie zapeszył). Prawie podwoił swoją obiętość. W niedziele rano zostanie dokarmiony

1 komentarz:

villanelle pisze...

Życzę wytrwałości. Mi zakwas wyszedł dopiero za piątym razem i chyba nie ma reguły, co do jego przygotowań. Po prostu trzeba wymieszać trochę wody, mąki i czasu. Reszta sama przyjdzie jeśli tylko warunki i składniki będą dobre.